Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli rehberliğinde; zihinsel, sosyal-duygusal, dil gelişimi ve fiziksel gelişimi desteklemek; kazanılan becerilerin gerçek hayatta uygulanmasına olanak tanımak, zamanı etkili kullanmak ve estetik duyarlılığı artırmak amaçlanmaktadır.
Tüketici bir toplum haline gelen günümüz dünyasında herhangi bir engeli olmadığı halde üretime katkı sunamayan bireylere başta olmak üzere özel eğitim gereksinimli öğrencilere ve normal sınıflarda eğitim gören tüm öğrencilere örnek olabilmek ve üretime katkı sağlayıp kendini geliştirmeye ve yeni fikirler ortaya koymaya istekli, gayretli öğrenciler yetiştirmek.Bu süreçte okulda kazandırılması hedeflenen özgüven, örüntü oluşturma, renk uyumu, yaratıcılık, dikkat süresinin uzaması, el göz koordinasyonu, yeni bir ürün ortaya koyma, ince ve kaba motor becerilerinde gelişme, alıcı ve ifade edici dilde gelişme, yeniliklere ve gelişmeye açık olma, kolektif çalışma becerisi, matematiksel düşünme becerilerinin, yapılan takı tasarımları ve alçı çalışmaları ile yaparak-yaşayarak günlük yaşama aktarılması, özel eğitim öğrencilerinin kabiliyetleri doğrultusunda uygulamacıların yardımı ve rehberliğinde ürünler ortaya koyarak
1. Üretime katmak,
2. Kolektif çalışma becerisi kazandırmak,
3. Dikkat süresini arttırmak,
4. Özgün ürünler ortaya koymak,
5. İnce ve kaba motor becerilerinin gelişmesini sağlamak,
6. El göz koordinasyonu sağlamak,
7. Öğrencilerin ilgi, istek ve yeteneklerini ortaya çıkararak severek yapabileceği ve başarılı olabileceği alanları ortaya çıkarmak.
8. Okul-Aile-Öğrenci işbirliği sağlamak.
9. Sınıf materyallerini zenginleştirmek.